X סגירה
 

מיאמי

מיאמי: ביקור בשער הכניסה לארצות הברית

ההרפתקנים באים אליה בזכות שמורות הטבע הנרחבות שסביבה. התיירים השלווים יותר באים אליה בשביל החופים והשמש הטרופית. כל אחד ימצא בה בדיוק את מה שהוא מחפש. זוהי מיאמי, שער הכניסה לארצות הברית.

בקיץ חמים ונעים בה, ובחורף... גם חמים ונעים. למה אפשר לצפות מעיר שנמצאת בלב אקלים טרופי, על גדות האוקינוס? לא משנה איזו עונה זו בשנה, עכשיו זה הזמן לערוך חופשה במיאמי...! אתם יכולים לצפות למוא בה הרבה חופים, אוכל לטיני ופירות הדר.

תמונה של דאון טאון מיאמי
תמונה של דאון טאון מיאמי
הכל בזכות פרי ההדר: ההיסטוריה של מיאמי

אזור מיאמי יושב במקור על ידי ילידים מקומיים שחיו על פי דרכיהם השבטיות. מתיישבים מספרד התיישבו בה בחצי הראשון העיר של המאה ה- 16 אך העיר עברה לשליטת ארצות הברית במהלך המאה ה- 19. כל אותן השנים העיר לא זכתה לחשיבות מיוחדת. עלייה במעמדה התרחשה לקראת סוף המאה ה- 19 - חורף קשה במיוחד פקד את אמריקה באותה התקופה, אך תודות לאקלים החמים במיוחד שלה, הגידולים החקלאיים באזור מיאמי, ובראשם פירות ההדר, נפגעו רק קלות והם הפכו למבוקשים במיוחד. באותה התקופה גם חוברה מיאמי לקו מסילות הרכבת המתפתח של ארצות הברית, כך שההגעה אליה הפכה לנוחה, מהירה וזולה יותר. השפל הכלכלי של שנות ה- 1930, יחד עם נזקי הוריקן שפגעו בו בשנת 1926 הכו את העיר מכה קשה מבחינה כלכלית. אולם דווקא בזכות מלחמת העולם השניה היא פרחה שוב, לאחר שהפכה לנקודה מרכזית בקרב כנגד הצוללות הגרמניות. עליית הקומוניזם בקובה אף היא תרמה לפיתוח העיר, שכן שטף מהגרים מהאי הסמוך עבר אליה – תופעה שנמשכת עד ימינו אנו.

לשמוע ספרדית בארצות הברית: תרבות במיאמי

מיאמי וסביבתה היא המתחם העירוני הרביעי בגודלו בארצות הברית. אי לכך, אין זה מפתיע לגלות שהעיר היא מרכז כלכלי  ותעשייתי בעל חשיבות רבה. נמל העיר מהווה את אחד מפתחי הכניסה החשובים לתוך ארצות הברית, וגשר בינה לבין דרום אמריקה. תיירות היא עוד אחת מהתעשיות החשובות של העיר- מדי שנה פוקדים אותה עשרות מיליוני מבקרים שבאו להנות ממזג האוויר הנעים, המוזיאונים, פסטיבלים, ועוד.

מיאמי היא ביתה של הקהילה הלטינית הגדולה ביותר בעולם מחוץ לדרום אמריקה – כ- 65% אחוזים מתושבי העיר הם מהגרים ממדינות לטיניות או נצרים למשפחות כאלו. אי לכך, הספרדית מדוברת ברחובות מיאמי כמעט כמו האנגלית, ובעיר סממנים לטיניים רבים – מסעדות רבות מגישות מזון לטיני, מועדונים רבים מוקדשים למוסיקה כזו ולריקוד הסלסה, ועוד.

יום יפה לשיט בביצה: לראות ולעשות במיאמי וסביבתה

לא בכדי מיאמי נחשבת כאחת הערים המתויירות ביותר באמריקה. בתוך העיר ובסביבתה קיימים אין ספור מוקדי עניין מיוחדים. זו כנראה גם הסיבה לכך שניתן למצוא לא מעט ישראלים במיאמי, מטיילים מנוסים כמתחילים, שהגיעו לעיר כדי לחוות חופשה מסוג שונה.

בראש ובראשונה העיר וסביבתה משופעות חופים זהובים וחמימים, שבהם ניתן לבלות ימים שלמים במנוחה, שיזוף או התנסות במגוון סוגי פעילויות מים (שיט, אופנועי ים, צלילה, ועוד). האוכל המוגש בעיר הינו בעל גוון קוסמופוליטי, אולם כאמור, הסגנון הלטיני ניכר בו במידה משמעותית. האקלים הנעים של העיר מושך אליו גם שלל פסטיבלים וכנסים מסוגים שונים. גם מוץ לעיר קיימות שלל אטרקציות, שהמעניינת שבהם היא ללא ספק ביקור בשמורת הטבע אוורגליידס (Everglades). זהו אזור אקולוגיה ייחודי ומרהיב עין שכולל ביצות ענק, נהרות, חיות אקזוטיות וערבות רחבות. הביקור בשמורה הינו חובה לכל תייר בעיר!