X סגירה
 

אורלנדו

אורלנדו : בין עצי ההדר לטירה של סינדרלה

אומרים על אורלנדו שהיא גן השעשועים של ארצות הברית. אומרים עליה שהיא בירת ההדרים של פלורידה. הם צודקים... ביקור באורלנדו איננו כמו ביקור בערים אחרות באמריקה או ארצות הברית. אכן, בערים רבות יש מזג אוויר נוח ושמש מלטפת כמו אורלנדו. אבל בשום מקום אחר אין כל כך הרבה גני שעשועים, ובשום מקום אחר אין את דיסניוורלד...

ההיסטוריה של אורלנדו: הכל בזכות וולט דיסני

מעט ידוע על ההיסטוריה הקדומה של אורלנדו. ידוע כי מספר שבטים ילידים שכנו באזור העיר, אולם השרידים שהותירו אחריהם מועטים. ישוב אירופאי הוקם באזור העיר לקראת אמצע המאה ה- 19. שמה ניתן לה על שם קבר אדם בשם אורלנדו שנמצא בסמוך לה, אולם מסתורין אופף את זהותו – לא ברור אם היה חייל שנהג בקרב כנגד הילידים או מתיישב שהיה בעל אדמות בסביבת העיר. אגדות וסברות נוספות אופפות את טיבו של אותו אורלנדו אך מורשתו המסתורית הונצחה לעד בשם העיר.

העיר החלה לפרוח לקראת סוף המאה ה- 19, כאשר תעשיית גידול פירות ההדר של פלורידה התמקדה בה. אוכלוסיית העיר החלה לפרוח והיא משכה אליה משקיעים ובעלי עסקים רבים. באמצע המאה ה- 20 היא גם הפכה למרכז חשוב של חיל האוויר האמריקאי, ואנשי צבא רבים עברו להתגורר בה. אולם ללא ספק נקודת המפנה המשמעותית ביותר בתולדות העיר התרחשה בשנת 1965, כאשר וולט דיסני החליט שיקים באורלנדו את פארק השעשועים דיסניוורלד. לאחר הקמת הפארק העיר הפכה להיות מרכז תיירות שמשך אליו מיליונים מדי שנה. מספר תיירים זה גדל אפילו עוד יותר לאחר שהוקמו באזור אורלנדו גני שעשועים נוספים, שפעלו כמתחרים לדיסניוורד.

תפוזים, היי-טק וגני שעשועים: ברוכים הבאים לאורלנדו

אורלנדו היא אחת הערים הגדולות ביותר בכל מדינת פלורידה. אחוז נכבד מכלכלת אורלנדו מתבסס על תיירות – כמעט חמישים מיליון תיירים פוקדים אותה מדי שנה! רבים מהם באים אליה במיוחד על מנת לבקר באחד מבין מספר גני שעשועים רחבי ידיים שקיימים בה – סי וורלד (עולם המים, שבו ניתן לשחק עם דולפינים ובעלי חיים אחרים), גן השעשועים של אולפני יוניברסל, גן ההרפתקאות (הגן החדש ביותר שהוקם לאחרונה) והגדול והידוע מכולם – דיסניוורלד.

נדבך משמעותי נוסף בכלכלת העיר הוא תעשיית ההיי-טק. חברות רבות מתחום זה קבעו באורלנדו את משכנן, ולכן אחוז משמעותי מאוכלוסיית העיר הינם מהנדסים ואנשי פיתוח ומדע. חקלאות ההדרים אף היא נחשבת כרכיב משמעותי בכלכלה והתרבות המקומיים, וסביב העיר ניתן למצוא פרדסים רבים. בנוסף לכל אלו, אורלנדו נחשבת כמרכז חשוב בתעשיית הבידור של אמריקה והעולם כולו. בעיר פועלים מספר אולפני צילום חשובים שבהם מופקים סרטים, סדרות טלוויזיה ועוד. בעיר ישנה גם סצנת מוסיקה חיה ובועטת, ובהתאמה נערכים בה פסטיבלים והופעות מוסיקה רבות.

ביקור בגן השעשועים של אמריקה

כאמור, אחת האטרקציות הגדולות ביותר באורלנדו הם גני השעשועים העצומים שבסביבת העיר. כל אחד משלושת גני השעשועים הידועים בנוי סביב תמה אחרת, והם למעשה מתחמי ענק של שעשועים, הרפתקאות ובידור. אטרקציות אלו מביאות לכך שניתן למצוא הרבה ישראלים באורלנדו שבאו לנפוש בעיר יחד עם הילדים, פעמים רבות כחלק מטיול בר מצווה. הביקור לפחות באחד מהם הינו בגדר חובה לכל מבקר באורלנדו, או למעשה ארצות הברית בכלל.

גם מטיילים מבוגרים יותר יהנו מטיול באזור אורלנדו. בראש ובראשונה הביקור בגני השעשועים הוא חוויה מאלפת לכל גיל. אך מעבר לכך, בעיר מתקיימים מדי שנה אין ספור הופעות, פסטיבלים ומופעי תרבות אחרים. מומלץ לערוך בירור טרם הביקור בעיר אודות אירועי תרבות צפויים, ולתכנן את חודשי הטיול בהתאם.